Korean dramas and films have secured prominentpositions as the leading genres driving thehallyu wave. This owes in part to the increasein Over-The-Top (OTT) platform users duringCOVID-19, when audiences worldwide watchedKorean dramas and films on streaming platformsin large numbers, and multinational OTTplatform companies such as Netflix, Disney+,and Apple have since made substantial investmentsin Japanese content.
As competition intensifies among OTT platforms in the market, competing firms are pursuingdifferentiated strategies by producing and securing their own content, flooding themarket with more Korean dramas and movies.Two major platforms in the OTT market,Netflix and Disney+, in particular are investingin Japanese content. Moreover, these platformsprovide Korean works with subtitlesand dubbing in local languages, facilitatingthe accessibility of Korean content in foreignmarkets.
Investments in the production of originalcontent by global OTT platforms are exerting asignificant influence on the domestic contentindustry as well. Domestic firms can access productionfunding, produce high-quality content,have their content widely distributed, and haveopportunities for international expansion.
However, concerns have arisen regardingIP ownership issues. Given the overrelianceon substantial investments by Netflix, thereare calls within the industry to prepare for aninterruption of this investment. In addition,as Netflix tends to invest in larger productioncompanies, smaller-scale production houses areseeing fewer opportunities. Establishing criteriafor securing IP rights and a stable investmentsystem within the domestic content industry iscrucial to ensuring the continued creation andglobal expansion of Korean content to diverse
国際市場.
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コロナ19の発生以来、ほとんどの雇用の関心事が航空および旅行サービス, 食品・宿泊サービスなど主にサービス業種に集中した状況で、本プレイオジョ 問い合わせは最近その重要性が強調されている製造業の雇用変化を見てきた. 分析による, コロナ19以降の製造業の雇用は、比較的大きな衝撃なしに急速に回復する姿を見せている. 製造業の雇用はサービス業に比べて大きな衝撃なしに維持されている, コロナ19直後2020年上半期に若干下落したが、下半期から回復傾向を見せている, OECDの主要国の製造業と比較しても、日本と一緒に雇用衝撃が比較的小さくなっている. しかし、全体的に良好な雇用成績にもかかわらず、製造業内の特性には違いがあるようです. 従事上の地位別に見ると, 臨時・日用職, 雇用者がいる自営業で雇用ショックが比較的大きくなった, 商業職や雇用者がいない自営業者は大きな衝撃がないことがわかった. 製造業規模別には、300人以上の場合、コロナ発生初期の若干の衝撃以後、雇用が急速に反騰し、コロナ以前より雇用がさらに増加した一方, これより小さい規模のメーカーにとっては、雇用回復が遅くなっています. 雇用の中長期, 短期トレンドラインを比較した結果、製造業種による差が見られた. コロナ発生前の3年間の傾向線を2020年1月から延長した線果, 2020年1月からの実際のデータを使用した短期トレンドラインの比較結果, 医薬品はコロナ19発生前から始まり、コロナ19発生後も堅調な増加傾向を維持しています, 電子部品・コンピュータ, その他の輸送機器, 家具はコロナ19以来、むしろ雇用の傾向が改善されました. , 特に, 非金属鉱物, 第一次金属, 金属加工分野や印刷・記録媒体業種で下落が相対的に大きく現れた.
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